Sun(ny)day.

Tvättdag idag, kombinerat med luch hemma hos Stoffes föräldrar och därefter fika här hemma med hans familj+mormor oh morfar. Nice.

Fick veta att en (plast)kusin till mig ska bli pappa!! Han är 19 år, och har varit tillsammans med tjejen i en dryg månad.. Hur gammal hon är vet jag iofs inte, men fan.. Tycker kanske man ska tänka sig för lite..

Vad gäller ungdomar(barn) under 18 tycker jag faktiskt att det borde vara förbjudet att skaffa barn, man borde vara tvungen att göra abort. Vill dom slippa abort så får dom fan se till att skydda sig från början.
Nu vet jag inte riktigt hur det är i sverige och andra länder, med i danmark(sett i unga mödrar) så blir man tydligen myndig när man själv har barn..
Men går det inte nån gräns? jag menar, det är ine helt ovanligt att en 15-åring blir mamma, är det rätt att hon blir myndig?
I England(om jag minns rätt) så är det en 13-åring har blivit pappa, om det nu stämmer, var tydligen 2 till som trodde att det kunde vara dom.. Men säg att det är han som är pappa. Är det rätt att en 13-åring ska vara myndig? Flytta hemifrån med en liten bebis och klara av allt ansvar?
Myndig ska man bli när man är 18, med eller utan bebis, det är iaf min åsikt.

Fick mail från mamma och Thailand. När som hade kommit ner till thailand så hade hon blivit av med sin påse med insulin på bussen på hotellet, men nu ade hon fått tillbaka den.. Skönt, var lite orolig för min lilla mamma=) Så nu kan dom sola på lugnt!

Christoffer har tjatat på att få "Gästskriva" i min blogg, så det kommer kanske ett inlägg framöver! Så håll ögonen öppna:)

Lilla Gynnaren hälsar!




Bye!


Kommentarer
Postat av: Marie

Där håller jag faktiskt inte med dig! ;) Man kan vara under 18år och ändå bli en jättebra förälder. Visst det finns allt för många unga föräldrar (både mammor och pappor) och jag tycker inte man ska bara under 18år men som sagt så är det deras val men då ska dom också ta hand om ungen och inte tro att dom kan leva på bidrag hela livet! :) Och visst de där med att man bli myndig när man får barn det är dumt, som du säger myndig blir man när man är 18år! :)

2009-02-15 @ 18:01:14
URL: http://frokenblueberry.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är helt med på din linje, hörde på Tv häromdagen att ju äldre man är när man skaffar barn desto bättre förälder blir man.Trygg, mogen, högre utbildning, levt längre i förhållandet etc. Och det är ju ganska logiskt egentligen, barn ska INTE föda barn.

2009-02-15 @ 18:12:55
Postat av: Anonym

Åh Lilla Gynnaren vad fin han är :)

2009-02-15 @ 18:13:24
Postat av: Ella

Ps. Titta INTE på unga mödrar dom e ju för miserabla allihop. " Ungjävlar som bränt sina skepp" borde serien heta ist.. Mohaha

2009-02-15 @ 18:14:52
Postat av: Marie

Jag håller mig till att det inte är åldern som gör föräldern. Det finns lika många "vuxna" föräldrar som är förjävliga med sina barn och inte borde ha några!

2009-02-15 @ 19:35:54
URL: http://frokenblueberry.blogg.se/
Postat av: Marie

Dock vill jag ju understrycka att jag INTE stödjer unga föräldrar i stil med personer-som-inte-ska-skrivas-med-namn-men-det-finns-många-exemplar-i-vår-klass -flin-

2009-02-15 @ 19:40:37
URL: http://frokenblueberry.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vet att det finns dom som fått barn innan man fyllt 18 och gör ett jättebra jobb. Men jag tycker inte det borde vara lagligt, då nästan alla lever på bidrag(våra pengar), och verkligen inte är mogna för att bli föräldrar(om man nu blir det, men ni fattar!). Däremot finns det verkligen gott om 'vuxna' nötter som verkligen inte borde få ha barn, men det är ett annat bekymmer!:)

2009-02-15 @ 20:11:01
URL: http://prydh.blogg.se/
Postat av: Ella

Åldersgräns 23 år. + krav på inkomst... Och kanske körkort på barn...thihi..

2009-02-15 @ 20:25:28
Postat av: Marie

Haha körkort på barn! ;) Var kan man lägga in det förslaget för att få det beprövat? ;)

2009-02-15 @ 22:37:30
URL: http://frokenblueberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0