Våldtäkt?

Igår blev det vinst mot högsby med 4-0! Dock så skrev ot att det bara blev 1-0. Orkade kanske inte följa längre än första halvlek?=P

Läste något lustigt i tidningen idag.
En 21-årig kille från hultsfred(tror jag det var) blev dömd till 10 års fängelse för våldtäkt på en tjej. Tjejen var helt med på att ha sex, det var dom övertygade om. Anledning ill straffet då?
Jo, tjejen var 14 år och 11 månader när dom hade sex. Alltså räknas hon som ett barn.
Tjejen fick även 20000:- i skadestånd!!!
Herregud!! Hur sjukt är inte det!?

Man kan ju bli frustrerad på många saker i det här fallet, t.ex att hon faktiskt var helt med på det, och fick massa pengar för det. Men även, om det nu rubriseras som våldtäkt, ska det inte ge mer än 10 ynka månader?
Visst, jag vet att hon nästan var 15, och gick med på det, men ändå.
Ska en våldtäktsman sitta inne lika "länge" som en spritlangare?


Förövrigt så är jag le på besched som styr mitt liv. Baah. Jag vill ha ett fast jobb!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0