Förlåt, men..

.. Asså Ryssland.. Någon har inte fått ligga på länge. Varför gör Ryska ambasaden annars uttalanden om våran "tingeling goes russia"(som är jättejättekul!!) som det här:

" Det är obegripligt för mig varför Sverige skulle visa sådan okunnighet i att tolka bilden av Ryssland"

" Om ryssarna kunde se vad som hände på scenen i Globen i lördags är jag ganska säker på att det skulle minska antalet röster till den svenska sångerskan. Men förhoppningsvis kommer det här att bli en väckarklocka hos svenskarna och få dem att inse hur avskyvärda vissa av sakerna som de visat är."

"-Jag är verkligen upprörd att svenska folket inte bryr sig om att se bortom sina egna landsgränser och håller sig till sådana trångsynta och föråldrade stereotyper om Ryssland"

"Vi kan inte reagera på excentriciteter från några galningar vars Rysslandsfobi snarare borde placera dem på mentalsjukhus än på Globens scen"

HAHAHAHahahaHHHAAhaHAHA!

Ja vad ska man säga.. Kanske som SVT svarade till Ryska ambasaden:

"  Det är beklagligt att de inte gillar den. Vi ber om ursäkt om de har tagit illa vid sig. Det är ett satirinslag precis som vi har gjort med Leksand och andra städer, säger Melodifestivalens projektledare Ronnie Lans.

Kan du förstå att de har tagit illa upp?

- Jag kan förstå att de tar illa upp om de inte har förstått humorn i det."

Ja.. hade det varit tvärtom tror jag snarare vi hade garvat ihjäl oss över hur andra länder "tolkar" oss. Vi hade tyckt det var riktigt rolig oasett om vi förstod ironin i det eller inte!

Och jag tror faktisk att dom flesta Ryssar gör det.. De är bara nån stackare i ambasaden som tappat bort gnista(och smilbaden) någonstans på vägen mot toppen.

Hoppas jag aldrig hamnar där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0