Lätt som en plätt.

Hemma från mitt första möte med föräldragruppen. 4 av 5 inbjudna par kom(om man nu kan kalla mig för ett par utan min tillhörande gubbe).
Första timmen var tråkig och seg, då vi skulle skriva 5 ord om tankar kring föräldraskap, och sedan sitta och diskutera dom här orden.
"Såå, vad menar du med förväntningar? Hur tänker du dåå??"
Nej, jag är inte riktigt i behov att att prata om sånt, tyckte mest det var långtråkigt.

Andra timmen(då även C hann vara med!) pratade vi förlossning ist! Sånna grejer gillar jag mer:) Hur det kan starta, vad man ska tänka på etc, etc.
Hon visade också med en docka och ett bäcken hur den tar sig ut när det väl är dax.
Inga problem alls, bebisen trycker sig ner, vrider lite på huvudet för att komma igenom "kanalen", och vrider sedan axlarna lite, och vips så är den ute!
Jag behöver ju inte göra ett dugg, lätt som en plätt:)

Nästa möte om en vecka, då fortsätter förslossningssnacket, och vi får se en video om detsamma.
Kan bli intressant!

Nu måste jag planerar lite käk inför kvällen!

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0