Äntligen!

Jobbar i kväll och heeela helgen. Roligare kan man ha.
Som tur är jobbar C också, så slipper gå upp själv. Det är det värsta. När man måste gå upp supertidigt, och han få ligga kvar. Bättre när han också åste plågas lite!

Good news:
Jag vann över försäkringskassan!! Underbart!
Inte förvånande, men skönt att jag inte behöver lägga fler tankar på dom.
Jag visste hela tiden att jag hade rätt, för jag var inte ens hemma sju veckor. Jag hade läkarintyg på att jag inte kunde jobba, ändå gick min handläggare emot det, gjorde en egen läkarbedömning(vilket hon absolut inte har rätt till), och detta utan att hon ens hade pratat med mig.
Att hon var extremt otrevlig och oförstående och la in sina egna åsikter är en annan sak.
Hur kan man säga till någon som precis förlorat ett barn att "jobba är bästa medicinen"??

Jag skrev ju en fullmakt till Christoffers pappa som har skött snacket. Ett samtal till min handläggares chef, och hon blev direkt avstängd från vårat ärende. Efter det har allt gått hur smidigt som helst, och igår fick vi beskedet om att jag självklart ska ha min sjukersättning, och pengarna kommer innan jul.
Bra det, MEN... Hur kan det få dröja över 3 månader?
Hade vi inte haft någon försäkring som täckte så hade vi inte haft råd med begravningen. Vi hade inte haft råd med hyra, och vi hade inte haft råd med mat.
Usch, vill inte ens tänka tanken...

Jag hoppas alla som har liknande problem har någon som kan föra ens talan, för det är inte lätt när man är mitt uppe i allt. Och läs på! För det finns såå många paragrafer och lagar om hur försäkringskassan ska bete sig, och vilka skyldigheter dom har, vilka oftast inte följs.
Man kan ju tro att dom får provition för varje peng dom inte delar ut.
Och dom tror säkert att många inte orkar läsa igenom allt, vilket är sant.

Nu gräver jag ner Försäkringskassan långt ner, hoppas jag slipper dom på ett bra tag.
Nu ska jag tända ljuset i Stellas ängel och pussa på hennes fotografi.
Det har varit för mycket runt omkring hela tiden, nu vill jag bara tänka på henne<3


Kommentarer
Postat av: jasmine

pussa lite på henne från mig o Smilla me <3

2010-12-17 @ 14:00:02
Postat av: elisabeth boman

Grattis !!! Så glad jag blir, känns fantastiskt bra att dom fick ge sig !!!

2010-12-18 @ 01:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0