Dag ARTON.

Day 18- Plans/dreams/goals you have.

En sak jag har som jag strävar efter, är att komma på något jag verkligen vill syssla med. Ett jobb som jag känner mig motiverade att gå till!
Jag är så avundsjuk på dom som alltid har vetat precis vad dom vill syssla med, och följer sina drömmar. Jag har inte haft något drömyrke sen jag var liten, och det var ju det vanliga, "vetrinär eller brandman".

Jag trivs väll som undersköterska, men jag har helt tappat motivationen. Jag skulle kanske hitta den igen om jag hoppade på något annat ett tag, men det är svårt att hitta! Jag vill inte ta på mig massa studielån för någon jan "kanske" vill syssla med. Jag vill vara säker!
Så under tiden jag letar efter motivationen skulle jag gärna jobba med något som resulterar i liite mer pengar. Trött på dom här lönerna!
Så det kan man väll kalla en plan. Och en dröm. Och ett mål. 
Hitta nytt jobb.

Mina mål är inte så höga just nu, jag får fortfarande kämpa mig igenom vissa dagar, så där ligger ribban, ta mig igenom varje dag. Gå upp ur sängen, fixa till mig och göra någon nytta. Eller inte.
Bara jag inte ger upp hoppet.




Sally och Jackson=)


Kommentarer
Postat av: Cissi-kompis

Hej vännen! :) Här kommer extremt snusförnuftiga ord men som jag fick höra när jag var osäker på vad jag skulle läsa och de hjälpte mig :)



"Jag tror att nästan ingen riktigt vet vad dom exakt vill syssla med, men om man vågar satsa på något som verkar relativt bra så är det iaf en språngbräda till något annat. Det är långt ifrån alla som arbetar på en position med "rätt" utbildning. Men med någon utbildning i bagaget och lite envishet så brukar man hamna på rätt plats tillslut"



Våra lärare brukar även lite motsägelsefullt säga att en utbildning inte garanterar att du innehar vissa specifika kunskper, men att du lär dig att lära.. Ganska töntigt sagt men faktiskt sant! Hörs i veckan! Puss

2010-12-09 @ 11:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0