Fredag.

Gick upp extra tidgt idag för att inte missa när min handläggare ringer. Inte så lätt, då hon skulle ringa upp inom två dygn, och det har straxt gått ett. Vilket toppensystem...

Gick och kokade hela dagen igår, men självklart så ringde hon inte. Sitter och försöker elda upp mig nu igen så jag inte är för snäll. Men det är nog ingen risk.
Läser igenom brevet om och om igen.

Meningar som förekommer från min läkare är t.ex, "stort behov av att sörja och bearbeta förlusten",
"djupt sorgsen, ledsen och gråter i förtvivlan över sin förlust, nedstämd, ledsen, sörjer sitt barn",
"fortfarande har ångestladdade tankar som återkommer och framkallas av omgivningen"

Hur kan hon på FK nekan mig två månader? Hur kan man vara uppe på benen efter fyra veckor?? Hoppas hon har ett väldigt bra svar till det.

Det som är så tråkigt är att det verkar bero helt på vilkan handläggare man får. Vissa har sympati, vissa har det inte. Vissa har inte ens empati, och det är väl det minsta man kan kräva från någon?

Ja det gick ju bra det här, nu kokar jag igen...

Kommentarer
Postat av: elisabeth boman

Hej Jenny...följer din blogg...ser att du är en sån klok å fin tjej i allt du gör...brås på mamma kanske :) blir ledsen över att fk ska bråka med dom som har det jobbigt...ibland är det så enkelt som att läkaren inte skrivit ett fullständigt intyg ( egen erfarenhet ) som vände då intyget blev fullständigt...hmmm... kan du prata med din läkare och se om det går att göra kompletteringar...ska ju inte behövas kan vi ju tycka, men fk har sina ehna regler :(...fan vet om handläggarna inte har bonus också på alla som inte får sjukpenning...önskar dig lycka till av hela mitt hjärta...



2010-12-06 @ 22:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0