Ångerstnatt.

Inte sovit många timmar inatt. Vridit och vänt mig, sovit max 2 timmar i sträck.
Och personen inne i mig har varit vaken med mig.
Innan jag somnade låg jag och tänkte på allt som behöver köpas innan lillskiten kommer.
Allt från bilbarnstol till salvor.
Antagligen därför natten har varit som den varit. Drömt konstant om allt som har med bebisar att göra.
Jag har fött en liten flicka hemma, i en annan dröm föde jag en gigantisk pojke på BB.
Jag har fått skäll av barnmorskorna, för hur kan jag ha glömt att köpa en jacka till honom/henne!?
Det ha flugit förbi blöjor, nappar, babysitter och salvor i mitt huvud hela natten.
Hur kan man veta allt man behöver??
Och hur mycket behöver man ha med sig till BB egentligen?
Jag vaknade och kännde mig som världens sämsta mamma som inte har nån koll alls, och inte har annat än kärlek och en barnvagn att erbjuda...

Dumma natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0