En ny dag utan regler.

Igår hann jag ju även med att besöka Marie och se hennes lägenhet, äntligen! Hoppas det inte behöver gå ett halvår mellan alla våra besök=)

Imorgon ska vi träffa psykologen för första gången. Jag är fortfarande lite skeptiskt, men försöker skaka av mig det. Jag vill ju ändå ge det en chans. Vi har också fått en ny tid till Västervik, den här gången ska vi få träffa en av barnläkarna som var med. Känns viktigt att få träffa dom och verkligen få klarhet i vad som hände, att få veta minsta lilla steg i processen med Stella. Inte för att jag är ute efter att hitta någon att skylla på, utan för att det är allt jag har. Jag kan inte skaffa nya minnen med Stella, därför känns det viktigt att få veta precis allt. Jag har fått upp lite mer rågor i huvudet som jag tror jag ska skriva ner. Även om dom inte kommer förändra något, så måste jag få svar, även om dom kanske bygger upp mer ilska inom mig.
Jag tror att våran BM ska vara med även den här gången. Känns tryggt på något sätt.
Men allt detta blir nästa vecka.

Har lite att styra med idag också, inget märkvärdig, bara vardagssysslor. Ändå känns det som ett jobb numera. Att leva. Allt påminner om henne. Det självklara, som barnvagnar och gravida överallt. Flickor i alla olika åldrar som Stella aldrig kommer vara i. Barnkläder och leksaker i varje butik.
Och det mindre självklara som kanske bara jag kan reflektera till.
Trafiken som jag skulle skydda henne ifrån. Kullerstenarna som hon säkert skulle ramla och skrapa upp knäna på någon gång. Varje sjukhus, och varje kyrka påminner mig om Stella. 
En gammal dam som påminner om hur livet inte alls följer reglerna.




Kommentarer
Postat av: Timmarit

I recomend this site

2011-04-06 @ 18:00:09
URL: http://timmarit.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0