Tisdag.

Imorgon kväll kommer min syster och sötbollen Milla ner. Ibland känns Stockholm såå långt borta!
Ska bli skönt att få krama om dom.

Tisdag idag. Igen. Inatt hade du blivit 3 veckor.
Varje tisdag går jag igenom hela förloppet i huvudet. Varje gång jag tänker på hur jag satt och hängde mig i "handtaget" i taket på bilen så ler jag.
Jag går igenom allt jag minns, men blir lite ledsen när jag inte kan minnas alla detaljer från själva förlossningen.

Den 12'e ska vi få träffa läkaren och barnmorskan som var med. Jag hoppas dom kan berätta hur allt gick till från deras synvinkel. Jag måste få fylla mina luckor.

Nu ska vi iväg och träffa en präst igen. Sista gången innan begravningen.
Hur ska man orka?

Kommentarer
Postat av: Evelina

Käära ni, begravningen kommer bli jobbig,fin,väldigt kärleksfull och jaa allt på en gång men det är så himla fint, så fridfullt, åh all kärlek alla visar tillsammans är så fint,.. Ni kommer klara den, även att du inte på något sätt kan förstå hur, det är ett skönt " hejdå avslut" man får på något sätt, även att den svåraste tiden kommer efter begravningen, när man ska försöka ta sig tillbaka till verkligeheten, men sörj så mkt du bara kan och känner,! tårar gör att det släpper iaf för stunden,.. läste att ni ska ha vita och rosa bommor, det hade vi oxå på flisans begravning, så himla fint var det! det var dock tråkigt att det var mitt i snöyran och att alla underbart fina blommor och allt försvann under snötäcket så man fick vara där och borsta bort det värsta tyyyyp hela tiden! :/ vart ska eran lilla prinsessa ligga? alltså vilken kyrkogård? har ni bestämt er för jordbegravning eller kremering? tänker på er så! vilken dag är begravningen? ska tända ett ljus och tänka "ännu" mera på er den dagen! <3

2010-09-28 @ 17:52:11
Postat av: Jenny

Ja, jag hoppas det kan bli ett fint minne.. Det blir jordbegravning, på fredag kl. 10 så ska vi och våra familjer säga hej då=( Hon ska ligga på kyrkogården vid gymnasiet.

Tack för din omtanke<3

2010-09-28 @ 18:51:34
Postat av: Elin

Det kommer gå så bra Jenny, men jag säger som föregående: det var en lättnad när begravningen var över faktiskt. Även om jag aldrig ville släppa ifrån mig den fina vita lilla kistan.

Vi hade ett jättefin begravning i södertorn , västra kyrkogården? Men askan är spridd i Ålem , där jag är döpt. Med vår sjukhuspräst, som döpte vår flicka. Vi bjöd bara in föräldrarna med respektive . Kistan va dekorerad med rosa rosenknoppar o japanska körsbärsblommor. Vi la i en sagobok, ett brev, en nalle o filt som fått redan på BB.

Något jag ångrar är att jag inte bytte kläder på henne och satte på en blöja. Vi hade valt musik Mio min Mio och vaggvisor, men cdn med all musik GLÖMDE vi hemma! Den lyssnade vi på när vi kom hem på "fika" såklart.

Jag var sjukskriven ca 2 månader efter begravningen, på ett sätt var det skönt att komma tillbaka till vardagen, på ett sätt var det hemskt. I och med mitt arbete hade alla sett mig ett par månader innan med min stora gravidmage. Att förklara för sommarpersonal, leverantörer, kunder varför jag redan var tillbaka var jättejobbigt. Ofta drog jag en vit lögn för att slippa berätta. Och även se alla lyckliga småbarnsföräldrar komma in med Sina bilbarnstolar i kundvagnarna... det fick mig att storgråta ibland mitt i butiken, men alla på jobbet, vänner o nya bekanta har alltid ställt upp..

Jag önskar er en vacker dag och jag tänder ett ljus för flickorna och alla andra änglar..

Stor kram till er från Elin med familj.

2010-09-28 @ 23:11:53
URL: http://elma.barraza.se
Postat av: Jenny

<3

2010-09-29 @ 11:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0