Fredag.

Idag var vi äntligen och köpte en ny fin lyckta till Stella. Vi fick låna med tre olika av Wikholms, vilket var jättebra, då det är svårt att se hur dom skulle passa vid hennes gravsten. Hennes gravsten är bara 60 centimeter hög, så jag misstänkte att det skulle se konstigt ut med en stor vanlig lyckta, vilket det också gjorde.
Vi valde en av barnlycktorna, en med små änglar på.
Dom är glada och flyger 'runt' lycktan.
Den andra var med vitsippor på, men vi båda föll för den här. Tror Stella hade valt den också!







Lycktan ska hon ha hos sig året runt, även om det inte är mörkt många timmar.
Såg också att körsbärsträdet har börjat slå ut!





Så fint så<3


Kommentarer
Postat av: Hannah

Den lyktan är så fin, vi har också en sån fast inte på graven utan här hemma. Vi gjorde som en liten minnesplats första kvällen efter att Livia dog ute på vår uppfart dit nära och kära kunde komma och sätta ett ljus. Jag hade sådan panik första dygnet, var helt skräckslagen för att Livia var där ute alldeles ensam ute i mörkret!! Det var så många som kom förbi och satte ljus och när jag var uppe flera gånger den där första natten kändes det lite bättre när jag såg alla ljus!



Jag var förbi Stellas fina plats för någon dag sedan. Såg att det var en nyuppgjord plats precis bredvid med massor av blommor. Det ligger ju minst tre barn där borta, det tycker jag är fint. Jag tycker att de skulle ha en speciell plats för barn som skulle kunna välja om man ville!!

2011-04-30 @ 17:29:45
URL: http://hannahsskrivterapi.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja det är tre barn som ligger där. Jag vet att det finns ett område vid den andra ingången där det ligger flera barn, dock så är det inte alls iordninggjort där. Lite synd att det inte finns ett speciellt område som sagt, är nog många som skulle uppskatta det!

2011-04-30 @ 17:36:11
Postat av: mamma till Elias

Jätte fin lyckta ni köpt till Stella.. <3

2011-04-30 @ 20:59:18
URL: http://madelenolsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0