Knubbis!

Idag var vi på MVC-besök. Lillen var helt galen där inne, så hjärtljuden var uppe i 170(!!) första mätningen!
Fick göra ett tillväxt-UL eftersom magmåtten ligger i underkant, men efter mätningarna på ultraljudet så är h-n snarare lite större än medel!
En liten knubbis:)
Väger ca 2200 redan! Så skulle den få för ig tidigare så är den iallafall stor och stark=)
Flödet i navelsträngen var kanon, och hjärtljuden landade senare på 150.
Vi tittade bort när hon mätte lårbenet, så könet blir fortfarande en överaskning...

Efter lunch på stan så promenerade vi hem för att hämta bilen. När vi skulle gå genom skogen i Norrtorn så hör jag Christoffer säga, "Oh jävlar!", varpå jag ser en lång jävla huggorm knappt två meter framför mig!
Jag rusar tillbaka i full fart tills jag står på en öppen parkering.
Tjuter av rädsla och skrattar samtidigt över min reaktion! Såg någon mig så tror dom väll jag är knäpp, men fy vad äckliga dom är! Så snabbt var det länge sedan jag sprang;)
Fick bli en lååång omväg för att komma hem, haha!

Åkte och köpte en fin buket blommor till Stella. Elva månader skulle hon ha blivit idag.
ELVA MÅNADER!!
Galet..

Nu är Christoffer iväg och golfar, och jag ska nog åka och tanka upp bilen lite.
Blir nog Kalmar ikväll för att se "Bridesmaids". Bara hört possitivt om den, så hoppas jag får skratta lite!




Grattis på din dag sötnos<3


Kommentarer
Postat av: Malin

världens finaste Stella!!! vad vägde hon?? Blir denna större då??

Jag har också en knubbis i magen :) Och han verkar bli större än vad både Svea och Selma var.. Tycker det är så mysigt :)

vad skönt att allt såg bra ut!! <3

2011-08-08 @ 21:18:47
URL: http://siljeholm.blogg.se/
Postat av: Malin

visste ni förresten att Stella betyder stjärna på latin? Såååå fint!

2011-08-08 @ 21:19:55
URL: http://siljeholm.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja det vet jag, våran stjärna=) ja, den här är lite större än Stella var i den veckan! Hur stora var Svea och Selma? Dom säger ju att första barnet brukar vara minst!

2011-08-09 @ 13:14:18
Postat av: Malin

Jaa =)

Svea vägde 3690 g och Selma vägde 3375g.. Men Selma föddes ju i vecka 38 så hon hade väl vägt ung. lika mycket som Svea, dom låg på samma kurva under hela graviditeten.. Den här däremot, har nästan hela tiden legat några snäpp över hehe :)

2011-08-09 @ 17:53:41
URL: http://siljeholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0