Pannfinns.

Haft trevligt besök av Jasmine och godingen Smilla. Blir bara sötare och sötare!
Kan inte låta bli att tänka på att Stella skulle varit ungefär lika stor.
Men det är en bra tanke, tycker om att "ha koll" på Stella, på något sätt...
Jag tänkte göra hallonmuffins, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Istället för att blanda mjöl, bakpulver, vanlijsocker, och ägg och smör för sig, så hällde jag i allt i bunken på en gång, sedan mjölken. Allt blev torrt, så jag hällde på mer mjölk, och tog ett ägg till, kan ju var bra kanske.
Hälde på lite extra bakpulver för att få dom riktigt stora och fluffiga!
Resultatet?
Ingen färg på muffinsarna. Dom reste sig inte alls. Och dom smakade inte muffins alls.
Däremot smakade dom pannkaka.
Och pannkakor med hallon är ju alltid gott!=)



Tänkte kalla dom Muffkakor.
Men så tänkte jag om.
Som tur är.
Så nu heter dom pannfinns.
Om dom nu nånsin blir till igen!


Kommentarer
Postat av: jasmine

hö hö....ge mig en Muffkaka!!!

2011-02-08 @ 20:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0