Onsdag.

Måste kanske förklara lite vad som hände uppe hos läkaren på MVC igår. anatgligen inget spännande för er, men jag är iallafall uppspelt!

Fick lämna lite blodprov, mäta magen, ta blodtryck och lyssna på hjärtljuden(135), trots att allt det där ska göras nästa vecka på rutinundersökningen. Men inte mig emot!
Fick träffa läkaren som först tittade på bebis och moderkakan genom ett UL, och det såg bra ut. Lillen låg och drack vatten och gäspade, så söt!
Därefter gjorde hon ett VUL för att titta på livmodertappen. Anledningen till det tror jag är för att Stella kom fyra veckor tidigare, och man ville väll se så att så inte var fallet den här gången.

Ni vet när läkare är väldigt tysta när dom undersöker en? När man liksom märker att dom funderar över något dom sett.
Så var det igår.
Min tapp hade redan börjat kortas ner, och hon berättade att förlossningen antagligen skulle sätta igång lika tidigt som min första.
Hon kunde inte säga något helt säkert, såklart, förutom att det inte brukade komma inom en vecka(...), och att det brukade hålla sig lugnt till rätt sida av vecka 34...
Med det sagt så kan det i princip sätta igång när som helst, men hon skulle tippa på att det blir runt vecka 34-36!

Eftersom jag bara jobbar den här veckan ut innan semestern så blev jag inte sjukskriven, men hon lät väldigt skeptiskt till att jag hade tänkt jobba till sista augusti..
Och visst, jag är ju inte så sugen på att föda barn på jobbet, så jag ska prata med min BM nästa vecka om att boka in ett nytt läkarbesök i slutet av min semester.

Vi får ta det vecka för vecka nu!
Förhoppningsvis så stannar den inne några veckor till, men när den är redo så är jag det!

Läkaren sa också att jag skulle räkna med att det skulle gå riktigt snabbt, och att jag skulle vara uppmärksam på om värkarna ändrar karaktär, och åka in till BB.
"Du ska iallfall inte sitta och vänta på att vattnet går."
Sen drog hon några exempel om förlossningar på parkeringsplatser och i hallar, så ja, fort kommer det nog gå!

Trots allt detta så är jag helt lugn. Dock blev mamma lite stirrig, för att inte tala om Christoffer, haha!

Har tre arbetsdagar kvar på jobbet, och jag ser ljuset i tunneln;)
På söndag 16.00 går jag av på en välförtjänt semester, sen får vi se om jag kommer tillbaka!

Ikväll ska vi ner till hamnen och titta på raggarbilar och käka glass, sen blir det hem och hejja på Sverige-tjejerna!
Imorgon är vi uppe med tuppen igen!


Kommentarer
Postat av: Johanna Andersson

Vad spännande!

Förstår att du är uppspelt! Ni kan ju få bebis när som helst ju, hoppas dock att det dröjer några veckor till och att ni hinner till BB i god tid så att ni är väl omhändertagna =)

Tror förresten att jag såg på er Latitud fast att jag inte känner dig alls. Har fastnat för din blogg och blev gripen av er historia. Är sugen på att följa upplösningen och hoppas på ett Happy Endning =)

Kram kram och njut av din välförtjänta semester!!

2011-07-13 @ 22:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0