Kakrecept!

Jag är verkligen ingen bagare, bakar sällan, och när jag väl gör det så blir det inte alltid som jag tänkt mig..
Däremot har jag ett recept på en supergod och ENKEL chokladkaka som knappt gör att misslyckas med!
 
Endast fem ingridienser!
 
5 dl flocrsocker
1/4 tsk salt
2 ½ dl kakao
4 äggvitor
2 tsk vaniljsocker
 
Ställ ugnen på 175 grader.
Vispa ihop alla ingredienser i en bunke tills smeten är lagom kladdig. Inte rinnig, och inte för fast. Jag fick tillsätta lite extra flocrsocker och kakao för att få bättre konsistens. Är den för hård, tillsätt droppvis med vatten.
Sen  är det bara att klicka ut smeten på en plåt tioll lagom stora kakor.
Tänk på att dom växer i ugnen! Det gjorde inte jag första gången;)
Jag får ut ca 24 kakor, men enligt receptet ska det bli fler!
In i ugnen i ca 8 minuter(jag hade mina inne i ca 12).
Låt kakorna svalna innan du tar bort dom från plåten!
Supersmarrigt!
 
Receptet(och bilden) har jag snott från en jättehärlig matblogg, kika gärna in!
Finns recept på det mesta, och man får massa inspiration!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0