R.I.P

Igår satt jag hos en vårdtagare jag kännt i nära 5 år, när hon tog sitt sista andetag.
Jag hade bara suttit hos henne i 5 minuter när hon somnade in.
Ena stunden hörde och såg jag hennes andetag väl. Hon tittar upp lite på mig.. Sen ingenting. Tyst.

Det gick så lugnt till, och jag kännde mig konstigt nog väldigt lugn själv. En liten tår försökte rinna ner på min kind innan jag ringde sköterskan.

"Stilla kom änglen och log
Viskade ömt, nu är det nog
Tog Dig varligt i handen
och löste de jordiska banden"

Sov gott I.

Kommentarer
Postat av: Älsk..

Du e så duktigt min baby e så stolt över dig att du klarar sånt...

puss puss

2009-01-19 @ 11:34:38
Postat av: Jenny

Älskar dig=)

2009-01-19 @ 12:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0