Samtal mellan mig och vårdtagare:

Gubben: Du är väll noggrann med medicinerna?
Jag: Ja, självklart
G: Ja för det är VIKTIGT att det blir rätt.
J: Ja-a då, du behöver inte oroa dig, jag kan det här!
G: Ja, för det är ju inte så kul för dig heller om det blir fel...
J: Eh, nä.. Men jag kan det här, det är rätt. Så du kan vara lugn.
Osv, osv.

5 minuter senare när jag ska gå:
G: Det var inte meningen att skrämma dig, men det är ju inte så kul för dig att ha det på ditt samvete om det blir fel.
J:(för 100'e gången) Nej, men jag kan det här, jag är van vid att ge medicin. Jag har jobbat länge med det här.
G: Jo men.. Hur gammal är du egentligen?
J: Jag fyller 24.
G Jasså är du så gammal! Hade jag vetat det hade jag ju aldrig sagt så!


Jo, för jag ser ju ut som 12.
Typ.

Kommentarer
Postat av: sara hoe

MEH, eftersom du bara är tolv år så KAN du ju inte fatta att det är VIKTIGT att det blir RÄTT! Tröga barn. Åååååh.

2010-04-03 @ 12:59:15
URL: http://sararehnstrom.blogspot.com
Postat av: Sofia

haha...känner igen det där såväl :-)

2010-04-04 @ 07:57:07
Postat av: Libanseline

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2011-02-15 @ 12:09:33
URL: http://libanseline.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0