Messed up..

Fy fan vad arg jag är.. LEDSEN.
Hatar att jag ständigt får små pikar om hur synd det är om C.
Hur låst han är vid mig nu. Hur mycket han kommer missa.
Jag sväljer det mesta, mest för att jag vet att C inte bryr sig. Han tar inte åt sig.
Men ikväll gick det fan för lång.

Folk behöver inte låtsas vara glada för våran skull, men man behöver fan inte vara elak.

Har haft riktigt kul hos Anders ikväll. Massa trevliga männsikor, och jag hade riktigt kul på en fest och kände mig riktigt glad!
Tills en idiot fick höra att vi ska bli föräldrar.
I.o.m. att jag är helt nykter kan jag säga att detta var precis vad som kom ur idiotens mun.
(och detta säger han till C mitt framför mig)

Idiot: Grattis! Då har du ju dödat ett liv!
C: Eh.. Njaa, jag ser det snarare som att jag har skapat ett?...
Idiot: Jag menar ju ditt, hon har ju dödat ditt liv. (Går sedan iväg)

Jag sitter helt stum, chockad. Först när han gått så tar jag till mig vad han sa.
JAG BLIR SÅ JÄVLA LEDSEN.
Ilskan bubblade i mig, men jag blir mer ledsen.
Dumt, i.o.m. att vi inte ens känner idioten.
Men ändå.
Hur fan kan man säga något sånt??
Och han är ju inte den första(även om han var den som var mest elak).

Är det så folk känner? Att jag är en elak bitch som blir på smällen bara för att förstöra Christoffers liv?
Och är det ok att säga det rakt ut??

Sitter här hemma och gråter.
Jag är så jävla glad över att vi ska bli föräldrar, men jag orkar fan inte med alla elaka pikar=(

Det är många som sagt så snälla saker, som jag blir så glad över att höra, men en sån här sak slår ner mig på golvet igen=(



Önskar jag kunde säga att jag skiter i det, men det är så svårt att inte ta åt sig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bara att inte bry sig !

finns gott om JÄVLAR i oskarshamn :/

men jag vet att ni kommer bli den bästa MAMMAN/ PAPPAN...





lycka till <3



2010-05-16 @ 14:37:28
Postat av: Cissi

Ni kommer att bli underbara föräldrar! Idioten som yttrade sig har antagligen ett väldigt tragiskt liv själv och måste klanka ner på andra för att lyfta sig själv! Att han till och med utgår från att det var du som gjort dig gravid och inte ens överväger att det faktiskt kan vara ett gemensamt beslut säger ganska mycket.. Stå över dom jävlarna!!!

2010-05-16 @ 17:40:38
Postat av: Lilli

men vad i... Hur kan folk? oavsett om det nu var många månader sedan nu när jag väl läser. Kan ju lika gärna att C förstörde ditt liv. Om man nu "ska" kalla det förstöra... Det krävs ju två vid tillverkningen så att säga.. och det är ju faktiskt den manlige som har det slutgiltliga avgörandet. Nu har jag just hittat din blogg, så vet ej vilka val ni stått för, men av egen erfarenhet så vet jag att när man väl står som gravid så är inte abort alltid ett val.

oj vad frustrerande!

2011-10-25 @ 12:55:53
URL: http://curiousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0