32+4

Börjar med att skriva att filmen(Bridesmaid) var SÅ rolig! Så jäkla skön film, och härligt att få skratta ordentligt:)
Att den inte går är i stan längre är ju bara possitivt, mycket skönare fåtöljer på Biostaden i Kalmar!

Igår träffade jag Cissi-kompis och deras nytillskott Alfred(Affe), nio veckor gammal.
Ursöt! Och så gosig, jag blev galet nerkärad i den lilla hårbollen!



Bästa Cissi med Affe



Christoffer och Affe



Hur söt!!??

Senare blev det lite fotboll, och därefter hyrde vi en halvbra film. Somnad sen gott och har sovit bra, även att det har bökat runt rejält i magen.

På senaste MVC besöket fick jag veta vad det egentligen är som gäller.
Jag har ju hört att man ska känna barnet varje dag, och gör man inte det så ska man höra av sig.
Men hur länge ska man vänta? Och vart ringer man om MVC har stängt?
Sjukvårdsupplysningen? BB? Akuten??
Fick äntligen svar på detta, och det man har som tumregel är att man hör av sig om man inte har kännt av barnet på tio timmar, och då är det förlossningen man ringer.
Så nu har vi det utrett!
Ganska skönt att höra, då jag kan bli nojjig om "den" inte har sparkat på två timmar.
Stackarn, ingen lugn och ro=)

Ikväll blir det årets första(och antagligen enda) kräftskiva! Trevligt trevligt.
Anatar att det kommer finnas annan mat också, då mer än hälften av dom bjudna antagligen inte ens vill känna lukten av en kräfta;)
Själv är jag inte heller förtjust i dom, men jag brukar äta en kräftstjärt bara därför att.
Är det kräftskiva så är det!

Nej, om jag ska ta och packa upp dom sista Ullared-kassarna som jag inte orkat ta tag i än!?



Kommentarer
Postat av: Johanna Andersson

Skönt att du har fått sova gott!

Är också sugen på att se Bridesmaids... Ska försöka mig på att få med mig någon på bio då kanske!



Hade de mycket bebisprylar på Ullared till bra pris? Funderar på att åka och börja köpa in lite grann. Har inte velat börja handla tidigare då vi fick ett MA förra grav. Men har nu varit på RUL som såg bra ut. Så då måste man väl börja... Eller hur har ni tänkt kring det? En del är ju så skeptiska för allt som kan hända och att man då har en massa saker hemma som påminner. Andra säger att det inte spelar så stor roll och att man måste förbereda sig. Jag tycker att det är lite svårt!



Jag älskar kräftor men blir nog tyvärr inte bjuden på någon kräftskiva i år... Får väl ordna en mini här hemma med ICA-kräftor =)

2011-08-10 @ 15:01:50
Postat av: Systeryster

Hehe nu känner du två "Cissi & Affe" :)

2011-08-10 @ 21:25:46
Postat av: Jenny

Ja, dom hade jättemycket, svårt att låta bli att handla!

Jag väntade längre den här gången innnan jag började handla, men nu har det blivit en hel del! Klart att det blir jobbigt att hantaera alla bebis-grejer ifall något skulle hända, men det är ju så mysigt att gå och handla.. Och en del saker är ju nödvändiga att ha.

Vi hade ganska mycket som vi hade köpt till Stella, men vi har kvar allt, och nu tycker jag bara att det är mysigt att sitta och plocka med hennes saker=)



Jag tvingade i mig EN kräftstjärt, och det räckte för mig;)

2011-08-11 @ 19:30:34
Postat av: Johanna Andersson

Jag tror att jag kommer att börja handla. Känns som att man måste! Och som du säger så hanterar man det ändå om något går fel. För visst är det mysigt att förbereda sig. Känns lite verkligare då, för mig i alla fall!



Förstår att du tycker att det är mysigt att plocka med Stellas saker. Hon kommer kanske lite närmare då...

2011-08-12 @ 09:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0