Fredag.

Haft sällskap av mamma ikväll här hemma. Eller EBBA har haft sällskap medans jag fått tvätt tvättad och julklappar inslagna.
Så skönt!
Ebba är genomförkyld och tycker därför det är jobbigt att ligga ner, så det var kanon att hon fick lite extra uppmärksamhet!

Nu ligger hon och håller på att somna.
Min lilla snorunge.
Vet inte hur mycket snor jag blåst ut ikväll, hur får allt rum??
Stackars fisen..

Mycket snor i det här inlägget..
Imorgon blir det Kalmar en sväng. Får se om jag kan hitta någon av dom sista julklapparna.
Fatta att det är julafton om en vecka!?
Lär ju inte bli någon snö, men det är lika bra det, komunen har ju ändå ingen pengar att ploga för!;-)

Nej, jag ska nog ta och krypa ner jag också..
Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej!

Jag kikar in ibland men läser bara. Jag måste dock göra ett litet inlägg idag angående det att du skrev att du suger ut snor ur lillan.

På min BVC avråder man starkt mot att använda snorsug. De menar på att det retar slemhinnorna att producera mer snor.

Det bästa är mild koksaltlösning.

Jag praktiserade på sjukhus en gång och där vårdade vi människor i livets slutskede och där fick jag också lära mig att man bara ska suga rent i yttersta nödfall eftersom det retar slemhinnorna.



Jag vet inte vad de sagt till dig men ville bara göra dig uppmärksam i fall om att det nu verkligen gör er skada än nytta.



Hoppas inte att du tar illa upp!



Och du har världens sötaste lilla tjej!!!

2011-12-17 @ 00:40:32
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Det har jag inte hör, men kan ju förstå att det kan reta slemmhinnorna som du säger.. Ska försöka lugna mig med nässugen!

Tack för rådet, bara tacksam!=)

2011-12-17 @ 02:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0