Måndag.

Jag är sämst på rubriker. Jag vet.

Idag var första dagen tillbaka i hemtjänsten. Trots att jag var helt slut idag, så har det känts jättebra!
Och det känns inte alls som att det var ett helt år sedan jag lämnade dom.
(Eller ok, 9-10 månader)
Var mest hos dom nya vårdtagarna, men en dam kände igen mig, och sa glatt att "du har ju fått en liten bebis!".
Skulle helst ha nöjt mig med att säga att ja, jag har fått en liten flicka. Dock hade det blivit lite dumt om hon senare fått veta att hon inte lever längre.
Jag hade iallafall en bra dag, och kunde prata om det utan problem. Dom bra dagarna är numera långt fler än dom dåliga nu. Skönt.
Och jag har inte oroat mig något mer sen vi fick höra hjärtljuden sist. Den rör sig mer och mer, och det gör mig lugn.

När jag kom hem från jobbet hade jag ett brev från MVC. Får alltid en klump i halsen. Som om dom skulle ha upptäckt något i efterhand och berättar det via ett brev.
Inte troligt, men man fungerar inte alltid logiskt.
Iallafall så var det inbjudan till föräldragrupp! Blev glad att vi blev bjudna, då jag har varit lite rädd att dom ska tycka det blir jobbigt med oss, att vi ska förstöra den puttinuttiga stämningen som är.
Vi ska gå med dom som ska ha bebis i augusti/september, så jag antar att vi kommer va dom som har BF sist.
Om Stella kommer på tal eller inte för vi se. Jag tänker inte berätta om henne om det inte kommer på tal, vill ju inte göra någon orolig. Ändå så hoppas jag nästan att någon frågar...
Kanske säger barnmorska något, kanske inte.
Vi får se.

Nu ska jag gå och pussa på den bästa jag har. Du betyder allt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0