Tisdag.

Tisdag, och Ebba har haft inskolning på dagis i två dagar. Och hon älskar det!
Eftersom hon var som en i gänget redan igår, så provade vi att lämna henne en stund redan idag, bär hon sov middag. Dom ringde efter oss när hon hade vaknat, och hon hade inte brytt sig ett dugg över att vi inte var där. Brydde sig inte när vi kom tillbaka, och ville absolut inte följa med oss hem, hehe.
Imorgon provar jag att lämna henne en längre stund. Men då är det en helt ny fröken, så vi får se hur det går.
Sjukt stolt iallafall.

Såg rubriken på någon mamma-tidning om jobbiga föräldrar som skryter .
Klart man vill skryta när det går bra! Ebba sover hela nätterna i egen säng, eget rum. Hon äter duktigt och allt, älskar grönsaker och frukt.
Hon pekar ut massa kroppsdelar och förstår det mesta man säger till henne.
Och idag lärde hon sig "äntligen" att klättra upp på soffan. Vilket får oss att jaga ännu mer;)

Sen är det såklart mycket hon inte kan lika bra. Men alla barn är ju duktiga på olika, så varför inte skryta om det just ditt barn är bra på!?
Ebba kanske är sist av alla med att börja prata ordentligt, men oavsett när det blir så kommer jag skryta om det:)

Nu sover mitt lilla A-barn(hehe), helt slut av inskolningen.
Blir nog en tidig kväll för mig också. Efter Hollywoodfruarna iallafall:-)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Klart man får skryta om sina barn!! De är ju det finaste man har, och allt dom gör är ju "framsteg" :)

2013-01-15 @ 19:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0