Back on track!

Jag har fortfarande inget internet, så ursäkta segheten. Och jag Har fortfarande inget golv i vardagsrummet. Och jag har heller ingen soffa.
Förhoppningsvis får vi iaf golvet fixat i veckan!
Och när soffa kommer ska jag bjuda hem brudarna på en vinkväll:) Hoppas då förstås det blir innan alla hinner fly staden:)

Nyhet: Jag har börjat spela fotboll igen!
Jo det är sant:)
Två träningar har jag hunnit gå på, och det har varit sååå plågasamt.. Både för min stackars, stackars kropp som skriker och frågar mig varför jag utsätter den för denna hemska påfrestning, "ta mig hem till soffan och chipsen igen!!!"
Och dels för att jag hatar att vara sämst! Det är tre år sedan jag slutade, och min kondition är i botten.
Även om tekninken sitter kvar så är jag så slut att jag knappt orkar slå en passning, än mindre skjuta ett bra skott.
Det är hemskt, och jag skämms över mig själv!

Det är bara 4 kvar från mitt gamla lag, men det verkar vara bra tjejer i laget!

Då till min praktik på sjukhuset:
Jag har:
*tagit puls 2 ggr
*Tagit ett blodsocker
*Bäddat 184 sängar
*Hällt upp 576 glas saft/vatten

Jag lär mig inte mkt på denna praktik.. Under min första vecka på avd 41 hade jag gjort 100 ggr mer än vad jag får göra här på 7'an.
Nej, inte så givande. Däremot börjar jag komma underfund med hur personalen fungerar, och jag börjar komma in lite i 'gänget'. Det är bra, för min erfarenhet säger att det är hur omtyckt som sätter ribban för betygen, inte alls hur duktig man är.
Nu är det så att jag faktiskt gör mitt bästa, men bädda sängar tycker jag att jag har tillräckligt med kunskap för, och ta blodsocker har jag kunnat hela mitt liv, då min mamma har diabetes.

Jag har sagt att jag gärna lär mig att ta venprov, men det är inget dom gör särskillt ofta..
Jag gör så gott jag kan, hoppas dom får tillräckligt med insikt över mig att sätta rättvisa betyg på mig!:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Låter ungefär som du har det lika kul och givande som jag hade där i höstas. Bara härda ut så ska du se att det går. Fanns väl nån trevlig i personale, tyvär är det inte allt för många. Hoppas tiden går snabbare! Kram Fredrika

2009-04-26 @ 17:11:34
Postat av: Ella

Haha ja visst hänger det på hur omtyckt man är??!! ;) Folk tycker sällan om mig så...

Ser fram emot vinkväll. Kul med fotbollen..kämpa på du e snart i toppform igen..

2009-04-27 @ 06:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0