Om en kille..

Som bloggar mycket om sitt ex. Såhär skrev han för några dagar sen:


"Frieri

Vi var tillsammans i 2.5 år men det tog inte många månader innan jag insåg att den här tjejen ville jag gifta mig med. Jag kände alltid att hon var speciell och giftermål var heller aldrig något som skrämde mig, utan snarare något jag längtade till.

E ville förlova sig, och jag också såklart, men jag ville vänta tills allt var perfekt. Jag tog det därför lugnt och ville aldrig avslöja att jag hade planer på att göra det. Det hade ju inte varit lika kul om hon visste om och när det skulle komma ;). Men hon visste såklart att det här var något jag ville.

Jag har alltid älskat att överraska henne. Jag kan inte påstå att jag gjorde det jätte ofta, men betydligt oftare än många andra killar brukar göra. Men varje gång så gav jag henne alltid något speciellt, något väl genomtänkt. Det var därför jag ville att det här frieriet skulle bli något alldeles extra.

En anledning till att jag väntade var att jag ville kunna köpa hennes drömring. Hon brukade dock alltid säga att vi köper några billiga ringar nu när vi är fattiga studenter, men köper nya när vi har ett bättre liv. Men när jag gör något, framförallt för henne, vill jag alltid att det ska vara perfekt och det absolut bästa.

Samtidigt ville jag göra det hela på en speciellt utvald plats i ett annat land. Därför hade jag också sparat ihop pengar för att kunna överraska henne med den här resan. Jag tänker inte avslöja exakt var och hur, eftersom om det någon gång i framtiden skulle bli vi så vill jag inte ha avslöjat hur det skulle ha gått till :P. Det enda jag kan säga är att det jag hade planerat skulle vara mysigt, fint och "magiskt" om man kan säga så. Det skulle bara vara hon och jag på den här plasten och det var inget stort spektakel. Men jag vet att hon skulle ha älskat det. Det här var något jag hade planerat väldigt, väldigt länge. Det här är hennes frieri som jag aldrig skulle kunna göra för någon annan, samtidigt som jag kanske aldrig får gör det heller...

Jag hade den finansiella biten klar och väntade nu bara på den rätta tidpunkten. Det skulle ha blivit nu i slutet på sommaren, nära vår 3års dag. Men det visade sig att vi aldrig hann dit..."

"Det här är första gången jag verkligen avslöjar att jag hade seriösa planer för detta. Jag tror inte hon visste hur mycket jag faktiskt hade planerat detta. Vem vet, kanske får jag göra det en dag iallafall. Kanske kommer jag göra det med någon annan. Kanske kommer jag aldrig göra det. Only time will tell..."

Så fint!!=) Det verkar bli bättre och bättre mellan honom och hans ex, och jag vill veta hur det går! Har man inget eget spännande liv så får man väl leva sig in i andras:)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Men gud vilken mysig kille! De ä så de ska va =) Man ska va överens om en förlovning innan, o sen ska de va myspys o liite egenomtänkt tycker ja :) Var hittar man en sån kille? ^^)

2009-08-08 @ 17:34:09
URL: http://onlyjennie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0