Jehovas vittnen och chili con carne.

Idag har vi haft besök av Jehovas vitnen i klassen. En trevlig start på skolan, tycker ni inte?
Var kul faktiskt, höra klassen pressa dom på olika frågor. Svaren däremot går ju att diskutera.. Är sorgligt att se att dom inte kan öppna munnen innan dom blädrat i bibeln..
Önskar jag hade haft mer kunskap om vad som faktiskt står i bibeln så man hade haft lite mer att komma med..
Fast iosf så svarade dom det mesta(som dom inte kunde ta från bibeln) med "det har vi aldrig varit med om".
Hjärntvätt är väll det enda man kan säga om det.
Och jag tycker uppriktigt sagt synd om dom som föds in i en jehova-familj..

Ikväll spelar iko, vilket som vanligt innebär en kväll för mig själv! Gör inte så mkt då mitt älskade top model har börjat igen:)

Har invigt min kokbok jag fick i julklapp ikväll också, chili con carne. Blev riktigt gott, trotts att jag inte ens följde receptet helt. Jag har nog fan lite talang för det här iaf!;)

Näe, nu börjar ANTM!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hellu!

Svara de kanske på frågan om de här me födelsedagar lr julklappar? För de firar de väl inte? Har en på jobbe som ä jehovas, men man törs lixom inte fråga :D Haha. Tänkte om de svara på de?? :-)

2009-01-08 @ 10:14:59
URL: http://onlyjennie.blogspot.com
Postat av: Jenny

Nope, dom firar varken födelsedagar eller julafton.. Dom "firar" bara när jesus dog=) Däremot är det tydligen många föräldrar som har barnkalas(som aaabsolut inte är samma sak som att fira sin födelsedag) ett par månader före sin riktiga födelsedag! Så då får väll förhoppningsvis barnen några presenter=)

2009-01-08 @ 10:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0