To do...

Jag gillar att vara gravid. För det mesta.
Det är mysigt med sparkar, och att känna och se den böka runt där inne. Ännu roligare när C känner den!
Det är supermysigt med UL(bara tråkigt att man inte får gå på fler), och att lyssna på hjärtljuden, mäta magen och ja, bara att komma upp till mvc känns mysigt på något sätt.
Jag älskar när folk vill prata om min/deras eller vad som helst om graviditet och förlossningar...

Det finns även saker jag inte gillar med att vara gravid.
Först var det illamåendet. Oj vad jag mådde dåligt och grät i princip varje dag för att jag mådde så pissigt..
När det avtog så har jag mått relativ bra hela tiden, förutom lite ont i ryggen när jag suttit/stått stilla för länge, och lite yrsel. Det känns som en piss i missisippi.

Det värsta nu är att sova. Kan inte ligga på mage, och inte för länge på rygg eller någon sida. Då är det ett himlans jobb att rulla runt och lägga sig tillrätta på den andra sidan. 
Och: Jag har knappt några kläder jag kommer i!! Och jag känner inte för att lägga mer pengar på mamma-brallor och liknande. Ni får stå ut med att jag har samma kläder i 9 veckor till.

Jag har flera saker jag längtar till..
Att sova på mage t.ex! Jag som alltid brukar sova på mage har ett himla dilemma när jag försöker snurra runt till magen och det tar stopp!

Och träna. Inte någon hårdträning, men lite smått, och jag längtar efter att komma i form igen. Att känna att jag inte måste sätta mig och vila efter en liten promenda, eller att orka bära ner tvättkorgen till tvättstuan..

Nästa sommar ska jag definitivt dricka en with russian. Mm...

I vår, om jag kommit i form, ska jag unna mig själv en helt ny gaderob med fina kläder!

Så ser mina tankar ut nu iaf.. Hur mycket av dom som kommer att ske är en annan sak sen när lillskiten kommit ut! Nu är det 9 veckor kvar, och jag räknar varje dag.
Hurry up!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0