Dag TJUGOTVÅ.

Day 22- What makes you different from everyone else.

Egentligen tror jag att vi är ganska lika varandra. Visst, alla har olika sätt att gå, stå, prata och så vidare. Vi har olika sorters humor, olika jobb och olika familjer. Vi är olika känsliga, och vi har olika styrkor. 
Det som skiljer oss mest emellan är nog erfarenheterna.

Det som skilljer mig mest från er är att jag förlorade Stella. Min första dotter, mitt första barn.
Jag vet att det är ett par med liknande erfarenhet som läser, och ni kan förstå. Men ingen annan.

Innan det här hände så har jag hört om dom som förlorat ett barn. Jag trodde verkligen att jag kunde sätta mig in, att jag förstod vad dom gick igenom.
Jag var inte ens i närheten.

C berättade att det var en pappa som nyligen hade förlorat sitt barn, som hade skrivit en insändare i OT igår(?). Om hur jobbigt det är att möta omgivningen, speciellt som man, vad jag förstod det som.
Det var alltså inte C som skrivit detta, men jag ska försöka leta reda på tidningen, skulle gärna läsa det. För det är något jag tänker mycket på. Hur många får för sig att det är lättare för Christoffer.
Att han är den som förväntas vara den starka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0