Jag och min tjocka mage.

Ålder:
24

Graviditetssymtom:
Just nu: None. Eller jo, jag blir anfådd bara av att vicka på tårna, och jag får jävels kramper i vaderna på nätterna.

Positivtgravtest i datum:
28/1 -10 tog vi det första. Sen blev det ca 5 till. Och Christoffer tog ett också för säkerhets skull, så vi visste att inte alla blev possitiva lixom:)

Då berättade jag för:
Christoffer såklart.

Mina kompisar: 
Inte förens jag var i vecka 12 och vi hade varit på UL fick dom närmsta veta.

Resten av familjen:
I vecka 10

Mat jag är "beroende" av:
Inget speciellt förutom det vanliga.

Mat jag inte alls vill äta:
Ägg. Annars slinker det mesta ner:)

Illamåendet började:
Runt vecka 7-8 tror jag..

Och slutade:
Runt vecka 14, tack och lov!

Första bebisprylen:
En body Cissi-kompis köpte:)

Då jag kände första sparkarna:
Jag fattade nog ganska sent att det var sparkar, men runt vecka 22 kanske...

Tror att bebisenskön är:
Känns liite som flicka.. Men who knows!
Namn vi funderar på:
Dee ni!

Grejer som händer med min kropp: 
Eeh.. Allt växer!!

Så motionerar jag:
Går, går och går.

Konstiga grejer jag gör under min graviditet:
Inget konstigare än vanligt?

Konstiga kommentarer jag får höra:
"Är du gravid?" Nej, jag har bara stoppat en badboll innanför tröjan.

Konstigaste bebisrådet: 
Bebisråd vet jag inte.. Men att jag ska gnugga mina stackars bröstvårtor med en frotéhandduk känns inte så lockande...

Värsta gravidminnet:
Illamåendet! Dygnet runt i X-antal veckor. Jag har nog spytt i varenda buske, slängt mig ut från fönster och balkonger, ut från bilar, och ibland även mitt på gatan framför folk.
Det var en mysig period.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0