Måndag.

Det har varit en kämpig dag, men jag har dolt det väl. En liten tår smet ut när jag var på jobbet, men ingen såg. Har varit en dag då jag tänkt mycket, och det är så jobbigt när jag inte kommer någonstans med mina tankar.
Och det gör jag ju aldrig...

Efter jobbet och kyrkogården så åkte vi hem och tände upp hela lägenheten med levande ljus och tog oss en varm bad. Skönt! Imorgon är jag ledig. Då ska vi till Västervik och träffa kuratorn och barnmorskan. Föredrar dom framför psykologen. Våran barnmorska som var med i förlossningesalen, och våran kurator som vi fick träffa samma dag. Dom som va där när vi hade det som värst.

Något jag tänkt på ofta är mina livlösa ögon. Efter några timmar när jag orkade ta mig upp för att duscha av mig så möttes jag av min egen blick i speglen. Den glömmer jag aldrig! Det fanns inte en endaste liten glimt av liv. Min blick var död. Jag såg ut som ett psykfall. Jag kunde pudra över mina rödgråtna kinder, men blicken var lika död.

Jag är inte säker på när jag fick tillbaka lite liv i mina ögon. Även om blicken är tom från och till, så är den inte död. Det finns något där. Hopp? Jag vet inte...

Jag har inte direkt några frågor tills imorgon, men det ska bli skönt att komma dit. Få prata med några som man känner bryr sig.
Jag har börjat känna att folk tycker att man borde släppa taget lite från det här, så jag undviker att prata om det med folk. Jag kan prata hur mycket som helst om det, men jag vill inte berätta för någon som inte orkar lyssna. Som inte bryr sig.
Det är väll därför det blir mycket om det här. Här får jag tjata, gnälla, älta och upprepa mig hur mycket jag vill!
För här skiter jag faktiskt i vad ni tycker.
(Jo, jag vet att många av er bryr sig på riktigt, men ni kanske förstår...)

Två månader utan dig<3

Kommentarer
Postat av: S, blivande mamma

Du får prata om det hur mycket du vill , vi vill ju följa dig.. och din vardag.

Kämpa på ,och tack för kommentaren :)

2010-11-08 @ 20:04:30
URL: http://varatlillahjartaa.blogg.se/
Postat av: Jasmine

jag finns alltid här gumman,

men de vet jag att du vet..<3

2010-11-08 @ 20:11:11
Postat av: Elin

Älta o berätta, undra är ofta den bästa medicin.

Herregud det har bara gått 2 månader o jag tycker personligen att ni kommit många steg framåt.

Får jag säga att det blir lättare med tiden?

I mitt fall blev det det iallafall även om jag tänker på henne var dag.

Stor kram till er.

2010-11-08 @ 21:41:44
URL: http://elma.barraza.se
Postat av: Linnea

jag lyssnar gärna <3

2010-11-09 @ 22:27:52
Postat av: Jenny

<3

2010-11-10 @ 11:13:11
Postat av: Mia Rosenlöf

Det finns vissa människor som inte kan förstå att vissa saker SKA man aldrig behöva släppa taget om eller behöva sluta prata om. Men de kan nog inte förstå förrän de själva förlorar någon man älskar.



Släpp aldrig taget, sluta aldrig prata. Stella är er dotter!!



Stor kram!

2010-11-10 @ 12:31:37
Postat av: Mia

Skit i vad folk tycker att vad du bör göra. Bästa botemedlet om det nu finns något så är det att prata om det. För då kommer dina känslor ut annars lägger man det bara i ryggsäcken och hoppas att det ska gå över. Och det är det värsta man kan göra det misstaget gjorde jag. Men det kom ifatt mig och det blev en riktig smäll. Så fortsätt att prata om det. Kram Kusinen Mia

2010-11-11 @ 08:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0