Vasa Previa

Äntligen har jag hittat informationen jag är ute efter! Velamentös insertion är ju namnet för när navelsträngen inte utgår direkt från moderkakan, utan sitter i en hinna, och det är ju vad som hände.
Dock så finns knappt någon information om det... MEN, det finns ett särskillt namn för när det sätter sig nertill, där barnet ska ut. Vasa Previa. Och med det namnet hittar man mer! Mest på Engelska, men lite på Svenska också!
Ni tycker säkert det är skittråkig läsning, men jag sitter som klistrad!

Lite bilder på hur det kan se ut:








Och här är tecknet för Vasa Previa:


Kommentarer
Postat av: sara

Näe det är klart, kanske inte är så intressant för alla att läsa, men jag tycker det känns lite bättre att faktiskt fatta hur det gick till! Bra att du la upp det här, jag har inte fattat helt och nog inte riktigt velat fråga.. Saknar dig Glenn! <3

2010-11-02 @ 10:45:54
URL: http://sararehnstrom.blogspot.com
Postat av: Stina

Hej!!! Jag har också erfarenhat av VP....försöker att hitta i din blogg hur det har gått.....hör gärna av dig! Kram! Stina

2010-11-13 @ 00:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0