Drop it.

Alltså.

Ja, jag vet att det är helt normalt att gå upp i vikt när man är gravid. Jag vet att många tycker det är kul när det börjar synas, medans andra blir näst intill skadeglada över att man går upp i vikt.
Jag är så förbannat trött på folk som nämner hur "stoooor" jag har blivit, att det syns "myyycket mer" nu är förra gången.
Ja, jag har växt snabbare den här gången. Ja, jag har gått upp tre kilo, och JA, jag växer åt alla håll.
Men snälla, påpeka det inte hela tiden. Jag hör det ständigt, och jag har inte det bästa självförtroendet, så även att det är helt normalt, så mår jag dåligt av att höra "tjockis" var jag än går.
Trots att det läggs till ett, "men det är ju bara mysigt", när jag blänger tillbaka.

Folk får tycka jag är larvig om dom vill, men jag tror inte att jag är ensam om att känna såhär.



Kommer antagligen bli dubbelt så stor som jag var här,
och det gör mig inget, så länge jag slipper alla pikar.


Kommentarer
Postat av: S, blivande mamma

Känner igen detta något otroligt.

Jag får hela tiden höra tjat om att jag har gått upp i vikt och att jag bara blir större och större.

Fine, klart jag går upp när jag är gravid.

Men alla verkar inte förstå att tjatet och kommentarerna också kan såra!

2011-04-24 @ 11:48:23
URL: http://varatlillahjartaa.blogg.se/
Postat av: Mia B

Gumman! Jag som tycker du är så liten:) Men ska passa mej för vad jag säger, förstår va du menar! Kramar!

2011-04-24 @ 13:24:43
Postat av: Jenny

Ja, tror det är många som får stå ut med alla pikar.. Tröttsamt! och Mia du är inte en av dom=)

2011-04-24 @ 20:27:33
Postat av: Ella

Åh folk alltså :-O Jag tycker du är supersnygg, både med och utan mage...så det så!!!

2011-04-25 @ 14:09:45
Postat av: Evelina

Jag tycker det är jätte vackert att vara gravid, tycker du är jätte fin,..! Men visst håller med om att man inte alltid känner sig väldigt graciös,.. men det är vackert!! Tänk på det fina där inne! :)

2011-04-27 @ 12:37:05
Postat av: Jenny

Jag tycker det är mysigt med magen, även om man just nu bara ser pluffsig ut.. Dock tröttsamt med alla(ofta överdrivna) komentarer om hur stooor man är..! Magen får gärna växa lite mer nu så att man ser gravid ut och inte bara som att man har tagit på sig för små kläder!=)

2011-04-27 @ 20:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0