Grötbullar.

Varit på en rejäl promenad idag. Pluspoäng! Borde göras oftare.
Hade inte varit någon begravning idag som jag trodde. Synd, tycker det stora betong"locket" ser så deprimerande ut. Var iallafall soligt och fint!
Har föresten inte visat hur det blev när vi grävde en liten rabatt framför.
Här är resultatet:



På fredag ska hon även få en ny lyckta. Lilla stumpan.
Har dock svårt att bestämma mig om vi ska ta en vanlig i ljusgrått, eller en av barnlycktorna.
Ska fråga om vi får låna med oss dom och se vad som blir finast.

Ikväll har jag varit huslig och gjort grötbullar. Mamma brukade baka dom när vi var små, och dom är hur goda som helst! Nu vet jag inte om jag har exakt samma recept som mammas, men bra blev det iallafall.
Kan om jag vill!



Mums!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag har suttit och läst igen stora delar av din blogg. Vill först och främst säga att jag är såå ledsen för att ni inte fick behålla er fina Stella, så sorgligt. Sen vill jag också gratulera till att det finns en ny lite knodd på väg!



Jag blev väldigt förvånad när jag hittade din blogg från en annan blogg jag följer. JAg bor nämligen också i Oskarshamn. Min dotter, Livia, dog i oktober förra året. Hon var knappt fyra månader. Jag tycker att jag haft så mycket kontakt med så många människor, men jag har inte hört talas om att detta hemska drabbat någon annan i Oskarshamn så nära inpå den tid när vi förlorade vår Livia. '



Känner igen mig i mycket av det du skriver. Känner ju så väl också igen bilderna från skogskapellet. Ligger Stella på kyrkogården vid skogskapellet? I så fall bli jag också väldigt förvånad för det var en av de första sakerna jag frågade efter när vi letade plats, om det fanns några andra barn som dött nyligen som Livia kunde ligga vid, svaret vi fick då var NEJ!???



Ha det så bra!

2011-04-27 @ 21:01:51
URL: http://hannahsskrivterapi.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej! Ja, livet är långt ifrån rättvist.. Jag har hört om er och eran tjej, minns att vi såg anonsen i tidningen och började gråta, det var ju så tätt intill Stellas död! Och vi brukar gå förbi Livia när vi går till Stella som ligger längre in. Hon begravdes 1/10, så det var ju absolut nära intill. Gissar på att dom bara tänkte på dom som var kremerade när dom sa så. Vi pratade faktiskt om att det var synd att dom inte fick ligga brevid varandra, hade känts bra, om du förstår hur jag menar=)

2011-04-27 @ 21:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0