FREE!!

NU, har jag äntligen avslutat min 7-dagars arbetsvecka.
Never again!
Att jag varit riktigt krasslig och mått skit under senaste 3 dagarna var inte till någon hjälp.

När jag mår så dåligt på jobbet, fysiskt och psykiskt, blir jag så ledsen.
Det påminner mig om det livet jag skulle ha haft nu.
Jag skulle säkert varit lika trött, och jag skulle säkert gnälla, MEN...
Det var det livet jag ville ha. Skulle ha haft.
Vill ha.

Jag undrar om någon på jobbet kan se alla mina blandade känslor på jobbet.
Jag tänker särskillt på när man läser tidningen för pensionärera.
Först kommer alla nyblivna små familjer som ler stort och stolt med sin lilla bebis.
Vissa dagar ler jag med dom, vissa får jag kämpa emot tårarna.

Sen kommer dödsanonnserna.
I helgen var det dödsanonnser för en liten pojke.
Vet ni föresten vad det kostar att sätta in en dödsanons?

I Nyheterna kostar en annons 1 417:-
I OT kostar en anonns 1 661:-
Alltså över 3000:- för två dödsanonnser.
Och självklart vill man sätta in en anonns!?
Att dom tjänar så mycket pengar på folks sorg tycker jag är så jävla fult..
Har funderat på att skriva en insändare till tidningarna, men det skulle inte leda någon vart.
Om dom ens skulle publicera den?

Ett litet papper. Dom två anonnserna kostade dubbelt så mycket som hennes kista.
Och pengar är det sista man tänker på i det läget, och det är det som är så fult.

Nu är Stella värd varenda peng, men det är inte det de handlar om.

Jag undrar vad det kostar att sätta in en bild på sin nyfödda bebis. Någon som vet?
För jag kan slå vad om att det inte kostar hälften så mycket...

Kommentarer
Postat av: Mo

Du ä så otroligt stark som kämpar på! Efter sju dagars helvete är du hel klart värd ALL VILA du kan få ;) Ha det bra! Hälsa gubben med:)

Kram

2011-02-21 @ 14:41:09
Postat av: Hanna

Det kostar lika mycket som rubriken på det här inlägget... Dvs, it´s for free... Det kostar inget alls att sätta in en bild på sin nyfödda bebis.



Jag håller helt och hållet med dig om att det är för jävligt att det kostar så mycket att sätta in en dödsannons. Sinnessjukt. Antagligen så är det ju så för att dom vet att det är ju inget man hoppar över pga. vad det kostar. Precis som du skriver så vill man givetvis sätta in en annons.



Jag skrev till dig för länge sedan då jag fortfarande var gravid. Vår lilla kille föddes i slutet av oktober och jag följde redan då din blogg. Det händer ofta, flera gånger i veckan, att jag tänker på dig och Stella. Hur fruktansvärt jävla orättvist livet är. Allt gick vägen för mig och nu har vi vår lilla pojke hos oss. Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för att du/ni hade haft Stella hos er. En dag ses ni igen och fram tills dess så är ni helt underbara änglaföräldrar utefter vad jag kan läsa i din blogg! Kämpa på och ta hand om dig och varandra!



/Hanna

2011-02-21 @ 17:51:38
Postat av: Karin Bjerkhaug

Jag håller med dig, du har helt rätt och självklart tycker man att den man älskar och har förlorat är värd det allra bästa när den har lämnat den här världen bakom sig! Men det borde inte kosta de summorna. Många som är i den situationen att de har förlorat någon har ju inte världens roligaste ekonomi som det är och allt som har med begravning och dödsfall att göra är så jäkla dyrt! En annons borde fan va gratis, man har tillräckligt mycket att tänka på ändå!!!

Jag blev lite inne i det, kommer ihåg hur jag själv tappade hakan när de sa vad allt kostade när pappa skulle begravas! Stå på dig, du är bäst! ;)

2011-02-21 @ 18:07:27
Postat av: Maria - änglamamma till Klara och Gustav

Min sambo och jag har verkligen fått smaka på hur barn värderas olika beroende på om de föds levande eller döda, iaf känns det så. Om man får ett levande barn i Eskilstuna har man möjligheten att gå till en professionell fotograf och ta en bild som sätts ut i tidningen i färg. Kostnad för detta: 0 kronor. Vi fick två döda barn och ville sätta ut en dödsannons, såklart. Denna lilla svartvita annons för mina döda barn kostade 1669 kr. Inte nog med att man får döda barn, det är bara tråkiga kostnader kring det lilla man får rå om sina barn. Och även om barnen är döda vill man ju bara deras bästa. Man undrar var rättvisan finns i denna värld...

2011-02-21 @ 20:32:18
Postat av: Jenny

Ja, det är ju hemskt hur dom har samveta att ta dom priserna..

Hanna, glad att allt har gått bra för dig! Krama din lilla kille lite extra=)

2011-02-21 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0