Det här går ju inte.

Jag blir nästan gråtfärdig varje gång lönespecifikationen trillar in.
Det här funkar ju inte.
Komunen är så ful. Jag jobbade i princip 110% när jag var vikarie och hade slutat skolan. Jag jobbade JÄMT.
Tre månader innan jag blev konventerad, så fick jag ett vikariat på 75% som jag var dum och hoppade på. Därmed blev jag ju konventerad på en 75%. Ååh, jag vill ju jobba heltid!
Kanske dags att gå till arbetsförmedlingen?

Har fått ca 10 timmar extra den här månaden nu. Alltid något.
Och jag jobbade ju nyårshelgen, så nästa månad kanske den ser liiite roligare ut.
Aldrig har man något över till att hitta på något kul för=(

Kommentarer
Postat av: Almas mamma

hej!

du har nog att tänka på, än att behöva fundera över den ekonomiska biten. jag har också förlorat min dotter och hittade en fond när jag satt och kikade runt på nätet. Den heter lilla Claras minnesfond:

"Fonden vill stödja och stötta andra, som på något sätt förlorat sitt barn, syskon eller barnbarn under graviditeten, förlossningen eller under spädbarnstiden, detta genom att kunna söka bidrag ur Insamlingsstiftelsen Lilla Claras minnesfond, för att kunna göra vardagen lättare för alla drabbade."



Ansökan senast 1/12 för utdelning ur minnesfonden den 12 december. Ansökan ett vanligt brev till minnesfondens adress



Insamlingsstiftelen Lilla Claras minnesfond

C/O Hankvist

Sadelgatan 59

731 52 Köping



Nu är det ju ett tag till december igen, jag vet inte om de delar ut under flera gånger/år...



Jag tänkte söka men väntar nog ett tag.

Stor kram till dig. Du skriver så fint på din blogg.

2011-01-27 @ 17:02:59
Postat av: Jenny

Beklagar din dotter.. Ingen rättvisa alls..



Men tack för tipset.

Jag tror många stressar på sin sorg i början, men den kommer nog alltid ikapp.

Nu några månader efter kommer saker ikapp en, samtidigt som folk verkar tro att man mår bra igen.

FÖRVÄNTAR sig att man ska må bra igen.



Ta hand om dig!

2011-01-27 @ 18:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0