Babyproffsen och Bilbesiktningen.

I måndags fick jag ett brev från IKANO BANK som skrev att jag inte hade betalat mina linser i december, och att dom hade gett mig en straffavgift.
Nu är det såhär att mina linser dras på autogiro. Något jag ringde upp och sa till en halvtrevlig kvinna.
-Ja, men då hade du inga pengar på kontot.
-Jag hade ju just fått lön?? Hur mycket hade ni tänkt att dra egentligen, för var det 12.000 så förstår jag, men annars så har ni fel!

Nej, den numera otrevliga kvinnan menade att jag hade handlat upp alla pengar under jul, och så var det inte mer med det. Tack och hej.

Jag blev skitsur och hoppade på C dirket när han kom hem om hur tröga dom var och att dom bara hittade på o.s.v. C föreslog att jag skriver ut och skickar mitt transaktionskonto till dom. Något jag inte hade haft en tanke på i min irritation!
Sagt och gjort, skickar iväg det, och igår ringde en snubbe fårn IKANO Bank och sa att dom hade gett mig rätt.
Så enkelt var det!
Men jag blir så trött att folk aldrig kan samarbeta.. Hur svårt hade det varit för henne att kolla upp det?
Men det borde jag väll ha lärt mig nu om inte annat, lägg inte ner någon som helst energi på saker du vill få ordning på. Lägg fram allt svart på vitt för att få rätt.

Iallafall glad efter besiktningen, ett litet småfel, men inget att komma tillbaka för. Egentligen så hade dom tagit bort våran besiktningstid för att vi hade betalat in avgiften för sent, men dom var väldigt snälla och hjälpsamma, så dom klämde in mig iallafall! Vad glad man blir!=)

Fick mig att tänka på Babyproffsen. När allt annat har krånglat under dom här månaderna, så var Babyproffsen underbara! När mamma ringde och förklarade situationen såsa dom dirket att det inte var några som helst probelm att vi inte hämtade barnvagnen vi beställt, och jag fick tillbaka handpeningen på kontot på mindre än fem minuter. En sån sak gör mycket, så tack, tack, TACK, snälla ni!
Fyra månader i efterskott=)

Fler servicefolk som dom på Babyproffsen och Bilbesiktningen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0