Måndag.

Jobbhelgen över. Skönt!
Mycket att göra, men ingen ork, och ingen inspiration.
Hoppas den dyker upp imorgon istället!

Nu när vi kommit ut med graviditeten kan jag äntligen skriva av mig ordentligt igen!
Även om 12-veckors gränsen inte är någon garanti alls, så ville vi ändå vänta med att berätta.
Jag är inne i vecka 14, inne i fjärde månaden, och det går så långsamt!
Beror nog mycket på att jag mår väldigt illa, även den här gången. Tar musten ur mig!
Men med Stella så slutade jag må illa den här veckan, så jag hoppas det släpper snart...

På MVC är alla väldigt puttinuttiga. Alla känner att dom måste säga någon, och jag får massor med leenden och många "hur känns det nu att vara här igen", och "det var ju så tragiskt....".
Jag vet att alla bara vill väl, men det blir lite mycket ibland.
Possitivt är att jag den här gången får gå på mycket fler undersökningar! För dom handlar det om att jag och Christoffer ska känna oss trygga, men själv så tycker jag bara det är kul att det händer lite!
Jag är inte orolig i nuläget. Självklart kommer tankarna över mig, och jag är väldigt påläst om vad som kan hända.

Med Stella googlade jag på "barnets utveckling i magen". Nu är det mer "missfall" och "risker med graviditet".
Men som sagt, jag är inte så orolig just nu. Jag vill bara vara förberedd.
Man kan inte gå och vara orolig för allt som kan hända, då blir man galen.

Roligast av allt med den här graviditeten är att en av mina bästa vänner ska ha sin första bebis samma månad!
SÅ KUL!


Nej, nu får jag ta och hoppa in i duschen. Har plöjt dom senate Big Brother-avsnitten, och sitter fortfarande i morgonrocken och glasögonen. Får bli en promenad till stan, då bilen är på rehab.
Skadar inte, jag behöver verkligen röra på mig!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hejsan!

Du känner inte mig alls och jag inte dig. Kom mest in på bloggen av en slump. Men jag har följt din blogg sen den 25/4 ;) Sååå kul att du är gravid!! Vet inte om det passar sig att fråga men du verkar vara rätt öppen med vad som händer och sker. Hur planerar dom förlossningen? Kommer dom att göra ngt annorlunda för att undvika vasa previa igen? Är vasa previa ngt tillfälligt? Jag menar absolut inget illa med detta inlägg. Jag tycker du är grymt inspirerande :)

2011-03-28 @ 13:35:32
Postat av: Jenny

Hej! Har fått träffa en läkare, och hon pratade om lite alternativ för förlossningen.. Fast det finns egentligen ingen risk för att just VP kommer hända igen, men blir lite extra undersökningar ändå, bara för att vi ska vara säkra. Så säkra det går iaf=)

2011-03-28 @ 14:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0