Fredagen den 13'e.

Idag, nej igår, var jag precis exakt halvvägs! Nu är det bara nedräkning som gäller.
141 gravida dagar är gjorda, och jag har nu endast(...)139 dagar kvar!

Ikväll har vi fått grillat hos svärisarna efter att ha sett Sverige tagit sig till final(hockey nu alltså, inte ESC). Blev en promenad på kyrkogården innan vi åkte hem. Urskönt väder! I onsdags när vi gick runt där bland körsbärsträden så stötte vi på både harar och rådjur. Ikväll var det dock lugnt, inte ens en människa mötte vi.
Antar att folk är hemma och har fredagsmys.

Ledig helg, som är uppbokad till max. Ser fram emot!
Lillen i magen sparkar mer och mer, och nu är det mest en jakt på att få C att känna fler sparkar, bara en fjuttig knuff har han lyckts pricka in.
Men det kommer.
Kanske inte har berättat att vi har fått en tid i Västervik, för att göra ett special-ultraljud. Där kommer dom kunna se och diagnotisera en eventuell vasa previa, velamentös insertion eller liknande.
Det kommer att vara riktigt nervöst, men det ska bli så skönt att få veta.
Men det är drygt två veckor kvar, så jag skjuter undan det sålänge! Hinner med både ett besök hos min barnmorska och gå på första föräldragruppsmötet innan dess.

Jag har fått höra att man inte längre har rätt att ta ledigt med betalning för att gå till MVC, men detta stämmer inte, man har rätt till två dagar.
Skönt, för med alla extraundersökningar jag får gå på, så hade jag väll behövt använda upp varenda semesterdag annars.

Mycket regler man inte har koll på. Och snart är det dags att skicka in alla papper till försäkringskassan...
Snäääälla, låt dom inte krångla!



Me dont like forsakringskassan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0