Ebba är INTE meningen.

Lite halvseg efter en halvbesvärlig natt med kinkig tjej.
Gäsp!
Lyxproblem<3

Många säger att det finns en mening med allt. Flera menar att det finns en mening med att Stella inte fick leva.
"Vi förstår det bara inte just nu".
Det är nog det jag har sett minst tröst i.
Vi fick höra det när Stella dog, och vi får höra det nu.
"Hade ni haft Stella så hade ni ju aldrig fått Ebba".
Det är säkert sant. Ebba hade inte varit här då. Men är Ebba värd mer än Stella??

Många säger att Stella säkert hade fått någon/flera hjärnskador av blodförlusten om hon hade överlevt.
"Så det finns nog en mening med att hon somnade in".
Som om jag skulle ha älskat henne mindre om hon var hjärnskadad?
Hon hade kunat haft en toppenliv iallafall!

Ebba är underbar, och jag älskar henne mest av allt.
Men jag älskar henne inte mer än Stella. Jag får bara njuta mer av henne.



Sover inte jag, sover ingen!



Men vad gör det.
Du är ju iallafall här.



Två veckor gammal idag!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Alltså det där kan man ju vrida fram och tillbaka tills man blir galen! Vi vet inte och vi kommer aldrig att veta! Ment to be or not så gör ju inte det sorgen enklare! Jag är iaf glad att allt gick bra med förlossningen med Ebba och att ni alla mår bra!

2011-09-25 @ 19:05:04
URL: http://Www.sedorika.devote.se
Postat av: jeanette

galet galet GALET söt liten tjej! kommer förbi någon dag med en "födelsedagspresent" :) hoppas ni har det bra!

2011-09-25 @ 19:44:36
URL: http://channes.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja hon är min lilla goding:) växer för fort bara! Ja, man kan verkligen tänka för mycket.. Bättre försöka låta bli och bara acceptera. Om det går=/

2011-09-25 @ 22:01:48
Postat av: Marie

Tycker verkligen inte om folk som påpekar att de fanns en mening med att ens barn dör man skulle älska dom vilkorslöst även om barnet hade haft en hjärnskada men folk förstår bara inte tyvärr :( Eran flicka är väldigt söt :) Brukar kika in och läsa lite då och då :)

2011-09-26 @ 00:59:11
URL: http://mosterbi.blogg.se/
Postat av: josefin

förstår precis vad du menar. folk har sagt exakt samma saker till oss och säger det fortfarande. Det är så tråkigt att höra, och jag tänker för mig själv att de vet ju faktist inte vad de pratar om. Kram från mig!

2011-09-26 @ 11:11:08
Postat av: Maria

Förstår din irritation. Det finns aldrig någonsin någon mening med att ett barn dör. Stella och Ebba är givetvis lika mycket värda och betyder lika mycket för er. Ebba är verkligen helt bedårande söt! Speciellt bildern när hon sover och nästan ler litegrann :-)

2011-09-26 @ 15:10:10
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna Andersson

Jag förstår dina tankar! Sådant resonemang går det inte att finna mening i... Livet blev som det blev, orättvist och sorgset och ert första barn försvann från er och sen har ni fått en underbar gåva till. Man kan inte jämföra! Det är som att fråga en förälder vilket barn den älskar mest? Man älskar och värdesätter på olika sätt, just för att det är olika. Klart att ni älskar Stella, hon är ju er förstfödda. Sen är det ju så att om Stella hade överlevt hade ni kanske inte valt att bli gravida så snabbt och då hade ni kanske inte haft Ebba idag. Men sådant går att inte att resonera kring i efterhand. Man gör vad man kan med den hand man får i livets spel! Klart att ni njuter av era barn, bägge två, fast på helt olika sätt! Jämför inte. Bara lev och njut av varje dag!

2011-09-26 @ 16:33:29
Postat av: Jenny

Tack för att ni förstår! Var lite rädd att det skulle missförstås..

2011-09-26 @ 19:14:03
URL: http://prydh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0