Förlossningen.

6 dagar sedan du kom nu. Snabbaste veckan i mitt liv!
Och det gick undan när du ville ut också.
Hade lätta samandragningar under eftermiddagen och kvällen. Misstänkte att det kanske var något på G, men ringde inte förlossningen förens dom började göra ont, runt 21.30.

Dom svarade på förlossningen och frågade först om det var första barnet, varpå jag svarade "andra".
När hon frågade om min första förlossning hade varit naturlig som började jag gråta när jag svarade,
"Ja, men hon dog".
Vilken lättnad när hon inte ens frågade om hur starka värkar jag hade, om vattenavgång och allt det där, utan bara sa att vi borde åka in.

Packade ihop det sista och åkte mot Västervik, och här började det göra ordentligt ont för första gången! Kom dit runt 22.30, och dom konstaterade att jag var öppen sju cm.
För sent för EDA, och jag klarade mig på lustgasen. Krystvärkarna startade 23.56, och 00.04 kom hon, våran tjej!
Pappa var nog mest förvånad över att det inte var en liten grabb:)

Ingen sugklocka, inget larm, inte massa läkare inspringandes i rummet, ingen drama.
Bara massa fysisk smärta som ledde till en jäkligt söt tjej!

Och här är hon!



Bara några minuter gammal.



Första dagen..



Här också..



Andra dagen..



Idag, 6 dagar gammal tjej!

Alla vi träffade på förlossningen och BB var så himla trevliga och snälla. Våran barnmorska som vi hade med Stella jobbade natten då Ebba kom, och både hon och andra i personalen som kände igen oss kom och grattade och pratade en stund. Uppskattat!
Dock så var det såå skönt att komma hem och börja vara förälder "på riktigt".
Och det går kanon=)



Även Ebba tycker det är skönt att vara hemma!:)


Kommentarer
Postat av: Johanna Andersson

Åh, jag blir så rörd att ögonen tåras! Vilken tjej =)

Och vilken förlossning! Det gjorde du fantastiskt bra. Du förtjänade verkligen en toppenförlossning efter all din oro innan. Jag förstår att ni njuter av livet hemma!! Vilken glädje =)

Många många kramar och hälsningar.

2011-09-16 @ 18:21:15
Postat av: Lotta Persson

Hon är så fin det lilla livet, lik Stella tycker jag.

Är så himlans glad för er skull.



Kraaaam

2011-09-16 @ 19:02:49
Postat av: Jenny

Ja, den gick väldigt smidig! Och att hon skrek med en gång var SÅ skönt!=)

2011-09-16 @ 19:11:06
Postat av: Hannah

Hon är så söt lilla Ebba, speciellt sista bilden ser hon ut att vara så tillfreds. Förstår att det är skönt att vara hemma! Njut nu, för det går alldeles för fort!!



Jag gick förbi hos Stella idag, det var så många ljus som brann hos henne, så fint!



Kram

2011-09-16 @ 20:18:45
URL: http://hannahsskrivterapi.blogspot.com
Postat av: Angelica

Hon är så fin er lilla tjej! Grattis igen!!

2011-09-16 @ 20:19:19
URL: http://sweetangie.blogg.se/
Postat av: Sally

Guud vilken söt tjej! :)

2011-09-16 @ 22:35:52
Postat av: Anonym

Ett jättegrattis till er lilla tjej! Hur söt som helst

2011-09-17 @ 22:35:52
Postat av: Maja

bedårande !

2011-09-18 @ 01:20:10
URL: http://majyaa.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Hon är så himla fin Jennie :)

2011-09-18 @ 10:13:08
URL: http://cassandra87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0