Provocerad..

Kan inte hjälpa att bli sjukt provocerad av "Lady Dahmers" argument, när hon debatterar emot att bebisar ska sova i egen säng.

Hon trycker på att det på något sätt är föräldrarnas fel att barnet dött(sjukdom, rökande föräldrar, alkoholpåverkan, för många täcken, etc.).
Skulle aldrig hända henne då hon är försiktigare?
IDIOT.
Det hon räknar upp är faktorer som ÖKAR risken. Lika mycket som vanlig kroppsvärme från till exempel mamman eller pappan när bebisen sover.
Men hon kanske inte har någon kroppsvärme?

Hade hon skrivit samma sak om hon kände någon som varit med om psd?
Knappast.

Jag tror att alla(hoppas jag) tänker på faktorerna när dom sover med bebis.
MEN DET HÄNDER ÄNDÅ.

Själv så sover Ebba i sin egen säng. För det har alltid funkat bra OCH för jag är för rädd för den ökade risken för psd i föräldrarnas säng. Även om risken är liten, så tänker jag göra allt jag kan för att skydda Ebba.

Men jag är lika medveten om att det kan hända i deras egna säng.
Tro mig.


Kommentarer
Postat av: Cassandra

ohh lady dhamer alltså, hon kan verkligen riva upp tycker hon har konstiga åsikter om mycket.. tror också det är bättre att barnen sover i sin egen säng både för risken med psd, barnets självständighet och sömn och för föräldrarnas sömn.



2012-06-06 @ 15:02:27
URL: http://cassandra87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0