Nu börjar det ordna upp sig!

Hej kära ni!
Är lite slött här inne, men det händer inte så jäkla mycket nu för tiden.
Possitivt:
Vi har äntligen fått tag i en hyreslägenhet!
För något hus har vi inte hittat än. Denna ligger så centralt du kan komma, med uteplats och gemensam utegård, med en liten sandlåda och lekgrejer precis utanför våran uteplats. Det är ingen insyn alls, ändå kan vi se allt som händer på lilla torget. Underbart! Inflyttning i januari!
Hyran blir högre än vad vi är vana vid, men ska vi ha hus är det bara att vänja sig:)

I morse fick jag är smärre chock när jag vaknade och tittade på klockan.
10.00!
Blev sjukt nervös, och var livrädd att något hänt Ebba, som i vanliga fall vaknar runt 7, gärna tidigare..
Så lättnaden när jag öppnar dörren och ser ett nyvaket troll sitta och le mot mig var underbar!
Att man ska behöva få en mindre hjärtinfarkt när man äntligen får sovmorgon..;)

Så nu missade jag rytmiken idag också. Igår missade (struntade) jag i förskolan..
Så imorgon får jag försöka ta mig till bibblan så Ebb får träffa lite kompisar och leka av sig.

Nu ligger jag i ett välförtjänt varmt bad. Kommer inte ihåg när jag gjorde det senast.
Vår nya lägenhet har som tur är också badkar(och diskmaskin!)!

Jag har haft svårt att sova senaste tiden, och det har nog handlat mycket om vart vi skulle ta vägen.
Så inatt räknar jag med att sova gott, med eller utan sovmorgon:)


Kommentarer
Postat av: Pia

Härligt att ni hittat ett boende :-)
Ja dom små kan rent ut sagt skrämma skiten ur oss när dom
gör så :-)

2012-11-20 @ 20:38:02
Postat av: Nina

Så roligt med en lägenhet! Om det är där jag tror det är så var vi och kikade på en lägenhet där när vi flyttade till Oskarshamn. Men vår låg ut mot andra sidan, med halvt snedtak och små fönster ut mot gatan vilket gjorde lägenheten väldigt mörk åt ena hållet. Plus att det utanför dörren var "allmän passage". Typ sämsta lägenheten i hela det huset! Fanns så många andra som var så fina och i bättre läge, men inte lediga åt oss! Hoppas ni kommer trivas!
När blir det inflyttning?
Förresten kanske jag och Alfons också dyker in till bibblan imorgon. Måste rasta honom på något sätt. Du kan väl skicka ett sms när ni har tänkt gå dit!

2012-11-20 @ 21:31:54
Postat av: Jenny

Åh, såg det för sent(som vanligt)! Blev ingen bibbla idag=( och ingen pysselkväll för min del ikväll heller..=(

2012-11-21 @ 12:41:25
URL: http://Http://Prydh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0