Fredagsgrubbel.

Drygt en vecka till Ebbas inskolning.
TRÅKIGT.
Men, så jäkla skönt att få lite pengar på kontot igen!
För det har varit riktigt tufft att gå hemma, och få en ersättning på 80(?)% på min redan pinsamma lilla lön. Jag har försökt jobba så mycket jag kan när Christoffer vart ledigt, och det straffade sig idag, när jag fick brev från försäkringskassan, om att jag är återbetalningsskyldig. Inte ens ett extrajobb fick jag ha.
Man blir ju fan gråtfärdig.
Allt slit i onödan.

Samtidigt jagar jag en heltid. Jag tar precis vilket jobb som helst!
Komunen går på knäna pga av personalbrist, men vägrar ge mig mer än 75% på papper.

Usch, tuffa tider.

Nu längtar jag bara till Mars och vårt hus!
Och ljusare tider på alla sätt och vis!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men man får väl jobba när man är mammaledig? Bara man inte tar ut Fp för en dag man jobbat. Eller har jag fått det om bakfoten?

2013-01-04 @ 22:38:50
Postat av: Anonym

Hur mycket jobb har du sökt? Försök söka ett jobb om dagen

2013-01-05 @ 15:20:34
Postat av: Jenny

Iom att jag inte vet i förskott när jag får jobb, så har jag tagit ut 5/7 dagar i veckan, och jobbat max två dagar i veckan, för då går ju rimligtvis ekvationen ihop. Men bara för att jag inte klickar i rätt dagar, så får jag betala tillbaka iallafall, trots att jag inte jobbat för mycket..=\

2013-01-09 @ 12:33:02
URL: http://Http://Prydh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0