Last week.

På måndag börja Ebb sin inskolning. Spännande! Jag är inte jätteorolig, men jag hoppas såklart att hon kommer känna sig trygg. Men hon är en tuff och social tjej, så jag tror det kommer gå bra..

Om två dagar är hon 16 månader. Och lilla Stellis hade varit 28 månader igår.
Såg en kommentar en tjej hade fått, där någon(självklart anonym) nämnde att hon nästan aldrig nämnde sitt döda barn längre. Och att det hade man ju kunnat räkna ut, att hon hade skaffat ett nytt barn bara för att ha någon..
Är det någon som tänker så om mig, så ber jag er att inte följa mig längre.
För då har ni ingen aning.
Jag skulle kunna skriva om saknaden som gör sig påmind varje dag.
Om alla besök på kyrkogården.
Att jag gråter i duschen, för att jag tror att folk inte orkar trösta mer.
Att varje tvååring för mig att fundera på hur Stella hade sett ut, vem hon hade varit idag.
Att jag blir ledsen av att se dom som gick i min första föräldragrupp, för jag ser vad dom fick och inte jag.
Men det har gått två år, och dom här känslorna har blivit vardag. Att skriva att jag saknar Stella, eller att jag påminnes om henne, är som att skriva och berätta att jag ätit lunch eller duschat.

För det händer VARJE DAG.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Känner precis samma sak. Ibland undrar jag om folk tror att jag har glömt Wilmer bara för att Hektor finns hos mej. men så är det inte. Jag tänker på honom varje dag och vi pratar ofta om honom. Men jag orkar inte bry mej längre, för jag vet att dom som känner mej och andra änglamammor vet precis vad jag går igenom precis varje dag året om. Kram på dej Jenny!

2013-01-09 @ 21:09:10
Postat av: Jenny & wilda


Det är bara människor som vill provosera som skriver något sånt! Är väl självklart att man ALDRIG glömmer sitt lilla barn i himlen!

Skit i va andra tycker, du/ni som har ängla barn är sjukt starka som orkar leva med den saknaden varje dag

2013-01-09 @ 21:23:42
URL: http://jennysedstrom.blogg.se
Postat av: Angelica

Usch fy!! Hur fasen kan man skriva en sån kommentar till någon.. Vilken hemsk och känslolös människa!

2013-01-09 @ 21:35:15
URL: http://SweetAngie.blogg.se
Postat av: Cassandra

usch och suck för denna människa i bland blir man bara så trött på bloggvärlden.

jätte fint skrivet! kram

2013-01-10 @ 10:46:19
URL: http://cassandra87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0