Stella..

Så dumt det kan bli..
Var ute på lekplatsen med Ebb, när grannen kommer med sitt treåriga barnbarn.
En söt flicka som heter Stella.
Ebba och Stella lekte för fullt, och både jag och namnen hördes flera gånger.

"Var försiktig med Ebba, Stella". "Nu får du flytta dig Ebba så att Stella kan åka". "Stella och Ebba"...
Flickan berättade flera gånger för mig att hon hette Stella, och jag sa varje gång att hon hade ett väldigt fint namn.
Att jag älskade det namnet.

Det blev så konstigt i mitt huvud ett tag. Jag älskade att få säga namnet, att låtsas en stund att det var min Stella, så till slut fick jag skärpa mig och kalla henne "flickan" istället.

Ville berätta för grannen, men visste att jag skulle börja gråta om jag gjorde det.. Och det orkar jag inte.
Inte idag.

Rörigt inlägg känner jag.
Men behövde få det ur mig..
Osunda tankar där ett tag, det inser jag. Men jag ville bara att allt skulle vara som det borde.. Det kändes så bra att få låtsas ett tag..

Imorgon ska jag bli normal igen. Men ikväll vill jag låtsas att båda mina tjejer ligger där uppe och sover..


Kommentarer
Postat av: Johanna Andersson

<3

Ibland måste man få låtsas för att orka verkligheten!

2013-05-17 @ 06:38:10
Postat av: Carry

Hej,

Snubblade över din förlossningsberättelse på familjeliv och kände att jag gärna ville skriva ett par ord. Det du har varit med om, kan beskrivas som det absolut värsta som kan hända en person. Hoppas att du har haft tid att få läka och hitta tillbaka till en vardag där du kan glädjas med din fina familj. Din berättelse har berört mig oerhört, tack för att du har tagit dig tid att dela med dig.

Hälsningar,

Carry

2013-05-18 @ 20:35:33
Postat av: malin

åååh, jag förstår dig precis! Fy, vilken tuff situation! Så fort jag hör ett barn som heter Selma får jag fortfarande som ett slag i magen.Undra när det ska gå över?
Kul att hitta tillbaka till din blogg :) Jag har varit utanför bloggvärlden ett tag nu :)
Kramar

2013-08-25 @ 14:33:34
URL: http://siljeholm.blogg.se
Postat av: Annika

Hallå, var har du tagit vägen???? :)

kram Annika

2013-09-03 @ 15:51:29
Postat av: Mimmi - mamma till Lo och ängeln Lilly.

Hoppas att ni alla mår bra! Synd att vi inte kan följa er längre :(

2013-10-14 @ 23:17:39
URL: http://mimmiastrom.blogg.se
Postat av: Christoffer/Jenny

Vi finns på Instagram chrislilj och prydh :) följ oss där.

2013-11-26 @ 17:19:52
Postat av: HeidiZen

My buddies and I are thrilled that we decided to view the website, and is exactly and unbelievably info my son and I happen to be hoping for one our time off. Such details on this blog is with out a doubt good stuff - appreciated and is going to provide help for my brother and I while I am at work. It seems like the forum acquired a mountain of unusually deep amount of detailed information pertaining to things I am interested in and other pages and knowledge definitely show it. I am not on the web most of the time however when my clan get a chance we are usually looking for this kind of factual information and others closely concerning it. I have several of my cohorts that have picked up an attatchment in this due to what I have put together about the subject and they will for sure going to be visiting the site as it is an marvelous discovery. I'm also learning more about in pandemics and cope with the democratic line ups new changes in elections and equally looking for new hunting resources partners and services to feed my hunger for making residual income.

If you wanted a bit of site work like: [url=https://keenerlegal.com/category/trademarks/][color=#000_url]Copyright Application[/color][/url]

2022-07-23 @ 17:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0